Edgar Cantero, autor best-seller del 'New York Times': "A Catalunya no em volia ningú"
Una entrevista fou feta, preguntes foren plantejades, perles de saviesa i alguna rucada van ésser dites. Àudio complet a l'enllaç.
Una entrevista fou feta, preguntes foren plantejades, perles de saviesa i alguna rucada van ésser dites. Àudio complet a l'enllaç.
Photo: Gianluca Battista |
Back in business. O, com diem en català, "obrim la paradeta".
Edgar Cantero (Barcelona, 1981) esdevé una promesa literària el 2007 amb Dormir amb Winona Ryder (Premi Ciutat de Badalona, Premi Joan Crexells), i el 2011 trenca aquesta promesa amb Vallvi (la que li grapen el penis). Cercant un públic per al que ell anomena "literatura de crispetes" s'acosta al mercat nord-americà, on el 2014 publica la primera novel·la en anglès, The Supernatural Enhancements. Aterra a Nova York el 2017 quan la segona, Meddling Kids, es converteix en bestseller; el 2019 es trasllada a Los Angeles per treballar en l'adaptació televisiva de la tercera, This Body's Not Big Enough for Both of Us. Són mesos de gires i festes a Hollywood. Però després esclaten una pandèmia i la bombolla de l’streaming; per desavinences amb l'editor, cancel·la la publicació del seu magnum opus. Tot se'n va a la merda perquè el creixement infinit i sostenible és mentida. Les festes es converteixen en manis; el nostre heroi es creua amb estrelles al mateix súper on roba els entrecots. Al món hi ha guerres, genocidis, i per algun motiu ell continua escrivint històries on guanyen els bons i que no veuen la llum. Una li surt en català, i li compren pel preu de dos mesos de lloguer a West Hollywood.
RÀDIO FREE CAMACO. Novel·la negra ambientada a comarques amb un toc sobrenatural i moltes risses. A la venda el 15 de maig. Ja reservable en llibreries.
(IN ENGLISH: Free Palestine.)
"This may be my sugar rush speaking from the freeze pop i sucked whole from between your thighs this morning, but i reckon we've been living together for thirty-three billion years now and still at least once a day, once an hour, i catch a pirouette in your speech or a tiny fold in the soft of your body that pulls me out of whatever i'm doing like the sight of a flying cow. And I have long accepted the idea that this is not love as movies and books discuss, that our relationship is more like one of those cosmic arrangements, a sun and moon thing for the benefit of Terran civilizations so they have something to set their calendars to."
(Notes from Heaven Park, ca. 2019)
My favorite part of the basking-in-my-brilliance period between writing 'The End' on a big manuscript (last Monday) and actually reading what I wrote (any time now) is pasting together a moodboard of motifs and aesthetics that fed the monster. It's been done before.
Does this have any positive effect on marketing, as teasers go? I don't care. But personally, two Keira Knightleys is one more than I need to be sold.
Cross your fingers for this one.
[Edited June 30 for new 8048 logo.]